U svoja četiri zida - an exhibition in Dubrovnik



U svoja četiri zida is an group exhibition opening discourse on sexuality in relation to categories of public and private. At the times of normalization of gay practices, through minor artistic practices like poetry, drawings and knitting artists present at the exhibition, Aleksandar Macko Puhek, Tonči Kranjčević Batalić and Zvonimir Novak are presenting faggotry in different forms of it's everyday existence. Click on their names to check what they do!! 

Opening on Saturday, 9th of November 2013 at Art Workshop Lazareti, Dubrovnik at 20h.

Zvonimir Novak


Zvonimir Novak

Van znanstvenog ili ekonomskog diskursa, razgovori o seksualnosti odvijaju se među prijateljima i ljubavnicima, unutar njihova četiri zida, tj. prostoru koje građansko društvo voli tako nazivati misleći na sferu privatnog koju je kao simboličku kategoriju, kao i oprečnu mu kategoriju javno, samo stvorilo. Van svoje reproduktivne funkcije ili tržišne vrijednosti seksualnost kao praksa svakodnevnice tako je potisnuta iz sfere javnog, političkog u sferu privatnog tj. sferu doma. Tračevi i glasine koji dopiru iz privatnosti proglašeni su nebitnima te isključeni iz javne debata o velikim pitanjima društva. Naočigled bezvrijedni, ti razgovor ipak proizvode informacije koje imaju svoj odjek u javnom. Marginalizirana pozicija ne daje im vjerodostojnost ili pravovaljanost, ali svejedno na tim se informacijama formiraju mišljenja i donose odluke. Tako nastala mišljenja i odluke nisu rezultat strukturiranih i institucionaliziranih debata sfere javnog, već odraz iracionalnih privatnih razgovora. Premda ograničen, privatni prostor unutar kojeg se odvijaju ovi razgovori oslobođen je stega javnog. Simbolički shvaćen, prostor privatnog i partikularnog tako postaje prostor propitivanja i kritike. Pluralizam seksualnih praksi kojima se bave ovi autori s jedne strane biva u stalnom konfliktu s javnim, ali s druge strane jest i pretpostavka samog postojanja javnog koje se kroz taj konflikt određuje.
Upravo razgovori o seksualnosti, čija je pozicija dodatno marginalizirana drugačijošću seksualnih praksa o kojima se govori, poveznica su koja okuplja autore na ovoj izložbi. Misliti i govoriti o seksualnosti u izloženim radovima tako postaje propitivanje simboličkih granica privatnog i javnog. Privatno tu zadire u javni diskurs, u simbolički prostor političkog. Ali i političko, fetišizirano određuje privatno. Ovi kompleksni odnosi nisu zaobišli niti same tehnike koje autori koriste. Koristeći upravo male umjetnosti i zanatske tehnike koje su izgubile mjesto u javnoj sferi dominantne kulture velikih gesta te se smjestile u područje razonode, hobija i slobodnog vremena autori i odabirom tehnike otvaraju isto pitanje o simboličkim kategorijama privatnog i javnog u građanskom društvu. Svojim sadržajem radovi donose raznolikost seksualnih praksi, ne samo kao bitnih odrednica individualnih identiteta i životnih stilova, već odrednica društvenih odnosa. Tako na granicama javnog i privatnog otvaraju nove konflikte, novi politički diskurs koji propituje proces normalizacije kroz koji gej zajednica danas prolazi.

Tonči Kranjčević Batalić

Tonči Kranjčević Batalić 
U SVOJA ČETIRI ZIDA, Art radionica Lazareti
Program je nastao u suradnji 
subota, 9. studenog 2013 u 20h
autori: Aleksandar Macko Puhek, Tonči Kranjčević Batalić, Zvonimir Novak
kustos: Tonči Kranjčević Batalić za queerANarchive

Program je nastao u suradnji Centra za pokret, udruge Queer Sport Split, kolektiva queerANarchive te gerilske inicijative Spletkarenje. Program se provodi se uz financijsku pomoć Clubturea u sklopu programa Gender Crossroads Dubrovnik i u suradnji sa Art radionicom Lazareti, Zagreb Pride i Gender Bender Festival Bologna. 



Lijepa podloga za fantaziju - Mario
(autor: Aleksandar Macko Puhek)

Lagano se igraš jezikom po mojoj koži,
po trbuhu,
pa onda niže,
moje oči zatvorene,
izdah moj posvuda,
i kako se približavam orgazmu,
cijelo mi se tijelo napinje,
živ sam od nožnih prstiju pa se do srca,
i dok svršavam,
fantazije nestaje
i ja se sjećam zašto ti nisam dao kurca.
Bilo je sve skupa prebrzo,
premda je teklo,
ali onda se prelilo,
i posve me preplavilo.
Tu intimnost si htio staviti u kutiju,
možda me označiti da budeš siguran,
staviti riječ na odnos koji se stvarao,
a ja sam trebao vremena.
Sada si s nekim drugim,
nekim kockastijim,
ali meni sličnim,
i nije da sam ljubomoran,
danas si mi se pojavio
kada sam se primirio,
kada prema užitku sam pohrlio.
Na tren mi se vratila igra tvojeg jezika,
spontana i predana,
trenutak kada sam se izgubio,
kada više nije bilo granica,
ali avantura s orgazmom nestaje,
dižu se opet zidovi,
i opet se gledamo očima od prije.
Ipak, nešto bliskosti je ostalo,
i kada te vidim moje tijelo zna kao i tvoje,
prepoznaju privlačnost,
ali mozak srećom ima memoriju,
te zna i granicu,
možemo da budemo nježni riječima i gestama,
naša intimnost ostaje kao lijepa podloga za fantaziju. 






Primjedbe

Popularni postovi