queerULICA na filmovima

Najavljena radionica queerULICA uspješno je održana za vikenda 30. siječnja - 1. veljače. Zainteresirani su se okupili na uvodnom predavaju u LGBT Centru u petak gdje su se upoznali s osnovama filmskog jezika te otvorili zajedničku diskusiju o temi koju je definirao naslov ulice. Kako je bilo i predviđeno programom, u subotu se, nakon upoznavanja s opremom, snimalo na ulicama u samom centru Splita. Prema sličnim afinitetima sudionici su se podjelili u dvije grupe te se svaka uz stručno vodstvo, Tanje Minarik i Hrvoja Kruljca, uputila na ulicu. Nakon cjelodnevnog snimanja pregledao se snimljeni materijal i počelo razmišljati o montaži. Sama montaža realizirana je u nedjelju u prostorijama Kino kluba Split.  


The street is me, I am the street / Ulica sam ja, ja sam ulica, 2015 from queerANarchive on Vimeo.


Rezultat ove vikend radionice su tri kratka filma na temu queer identiteta i ulice. Ulica sam ja, ja sam ulica film je nastao po ideji Martine F. Kartelo i Mirjane Lolić uz stručno vodstvo Hrvoja Kruljca. Prateći queer osobu po ulicama grada, film prati promjene njenog raspoloženja u odnosu na ambijent. 


Jostling, somewhere/Gurkanje, negdje 2015. from queerANarchive on Vimeo.

Druga grupa u sastavu Marko Gutić Mižimakov i Tonči Kranjčević Batalić, uz stručno vodstvo Tanje Minarik realizirala je dva kratka filma, Gurkanje i Gurkanje, negdje. Filmovi prikazuju par koji se prepušta intimi u maloj sporednoj ulici centra grada. Intimne geste gurkanja dva tijela s jedne strane ohrabrene su mrakom koji ih obavija a s druge prekinute slučajnih prolaznicima koji ih vračaju u stanje svijesnosti, opreza. Individualni pristup temi očituje se upravo kroz filmski jezik, gdje svaki autor odabire potpuno drugačiju estetiku. 


Jostling/Gurkanje, 2015 from queerANarchive on Vimeo.


Osim edukacije o procesu nastanka kratkog autorskog filma, cilj radionice bio je i potaknuti raspravu o tolerantnosti i uključivosti ulice. Već samim činom snimanja na ulici, ulica i prolaznici uključeni su u tu raspravu. Njihova prezentacija planirana u LGBT Centru, te njihovo prisutstvo i širenje internetom, nastavljaju otvorenu raspravu. 
Program je proveden uz financijsku pomoć Ministarstva kulture RH. Zahvale idu LGBT Centru Split i Kino Klubu Split.

Primjedbe

Popularni postovi